Vuggestuen i Sjørring børnehus

Her starter de 0-2 årige

Vuggestuen i Sjørring børnehus har vokset sig stor med dejlige, herlige børn i alderen 0-2 år. Sidst i 2023 valgte vi at lave 2 vuggestuegrupper, hvor troldeungerne er de mindste og Store Trolde er de ældste.

De ældste vuggestuebørn er kommet i nye lokaler, et stort dejligt lyst rum uden gennemgang af andre børn. De mindste vuggestuebørn er fortsat der, hvor de plejer at være. På den måde får vi fordelt vuggestuebørnene, så der er lys og luft til alle.  Vi har også ansat flere personaler. Hvem der er i vuggestuen kan I se under fanen Personale.

I vuggestueafdelingen lægger vi stor vægt på tryghed, omsorg og nærvær, som er særlig vigtigt for de helt små. Vi voksne i vuggestuen har en særlig erfaring med de 0-3 årige. Vi ved hvad der skal til for at stimulere børnenes udvikling i den rigtige retning. I forældre har en primær kontakt person, I altid kan gå til, men vi ved alle noget om alle de små. I vuggestuen får børnene en fast barnevogn/krybbe, så de føler sig tryg omkring deres søvn. Vuggestuen holder til i lyse lokaler med egen legeplads, men har også mulighed for at komme ud på den store legeplads og fx lege med deres større søskende.

I børnehuset har vi et højt antal uddannede pædagoger, der hele tiden dygtiggøre sig. Flere af vores pædagogmedhjælpere har en medhjælper uddannelse. Det giver i huset et meget højt fagligt niveau.
Antallet af personaletimer vil være tilpasset antallet af børn. Personalet i vuggestuen gør en særlig indsats for at være ajour med den nyeste viden indenfor 0-3 års området.

Barnet får tilknyttet en fast primær kontaktpersona, som byder jer velkommen og er den, der især i starten, er mest omkring jeres barn, så I får en god og tryg opstart i vuggestue og børnehuset.

Vi vægter
at møde det enkelte barn med empati og respekt
at tilpasse dagen efter det enkelte barns dagsrytme
at barnet sover, til det selv vågner
Vores turdag
at vi deltager i den fælles fredagssamling i huset med de børn, der er trygge ved det
at vi har et tæt samarbejde med børnehaven og et tæt forældresamarbejde

Vi tilbyder:
Et højt fagligt pædagogisk niveau,
En tryg hverdag med fokus på børnenes trivsel
En legeplads med forskellige muligheder for at gå på opdagelse
En blid overgang fra vuggestue til børnehave, hvor barnet i overgangsfasen kan gå lidt frem og tilbage mellem stuerne.
Sunde måltider tilberedt i egen køkken
Barnevogn/krybber/seler/sengetøj
Bleer, vaskeklude m.m.

Det er altid en stor beslutning, når I forældre skal vælge pasningstilbud til de små, I er derfor også altid velkommen til at kikke ind til os og se og høre, om vuggestue i Sjørring børnehus er noget for Jer.

HverdagslivHverdagsliv1

Sang og musik

Hverdagsliv2

Her kan du læse mere om vores vuggestueliv

Shape Created with Sketch.