Vores institution

Forældrene og personalet - i gensidig tillid til hinanden - være ansvarlige for at skabe rammerne i hverdagen i Sjørring Børnehus, og alle skal gøre en indsats for, at Sjørring Børnehus er et godt sted at være barn i. Sjørring børnehus er et integreret hus med både vuggestue og børnehave pladser.

I Sjørring Børnehus skal vi bygge på børnenes ressourcer i stedet for at fokusere på deres mangler. I Børnehuset skal der være et spændende og stimulerende miljø, hvor man kan lære, opleve, udforske og lege. Samtidig skal det være et trygt miljø, hvor der bliver draget omsorg for det enkelte barn, og hvor vi fremmer og beskytter barnets selvværd, så det får optimale muligheder for at udvikle sig.
Gennem dokumentation af børnenes arbejde, fortæller vi børnene, at dét de laver er værdifuldt, og at det betyder noget for os alle sammen.
I Sjørring Børnehus skal vi respektere forskellighed. Vi vægter det sociale fællesskab og børnenes indbyrdes venskaber højt.
Vi arbejder på, at børnene skal blive i stand til at indgå i en gensidig forpligtende relation med andre, skal kunne være lydhør over for andres synspunkter og skal kunne sætte sig i en anden persons sted. I børnehuset har vi et højt antal uddannede pædagoger, der hele tiden dygtiggøre sig. Flere af vores pædagogmedhjælpere har en medhjælper uddannelse. Det giver i huset et meget højt fagligt niveau.

Vuggestuen
Vuggestuen er en del af Sjørring børnehus. Samtidigt er det også det trygge og faste sted, hvor vuggestuebørnene hører til. Børnene, der går i vuggestue og videre ind i børnehaven, får en rød tråd i de første 0 til 6 år i børnelivet, De får også mulighed for ind i mellem at hygge sammen med søskende i børnehaven. Læs mere om vuggestuen under fanen Vuggestue

Drama, eventyr og fortælling - er profilen i Sjørring børnehus
Alle daginstitutioner i Thisted kommune har en profil, som de arbejder ud fra. I Sjørring børnehus arbejder vi ud fra profilen "drama, eventyr og fortælling" . Dette særlige fokus er med til at barnet udvikler sig socialt og personligt. Pædagogen kan vælge at tildele barnet roller, de ikke normaltvis har i legefællesskabet og dermed være med til at barnet skifter status i legehirakiet.. Dramaprocessen er i sin grundstruktur sammenfaldende med de legekompetencer, der anvendes i egne rollelege, derfor vil barnet principielt efterfølgende kunne anvende dette i samspiller i børnehusets legefællesskaber som en internaliseret kompetence. Se mere om vores profil under fanen ------